سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 روش برای بهتر شدن منوی رستوران

5 روش برای بهتر شدن منوی رستوران

به کارگیری این 5 روش می‌تواند به شما در داشتن منویی بهتر کمک کند:

  1. قراردادن غذاهای ویژه و مهم در دیدرس : بیشتر منو رستوران‌ها با توجه به این که چشم مشتریان به طور طبیعی به گوشه سمت راست و چپ بالا توجه می‌کند طراحی می‌کنند. به همین علت صاحبان رستوران‌ها  غذاهای سود بالاتری هستند در این نقطه قرار می‌دهند.
  2. منو را به بخش‌های منطقی تقسیم کنید:
    منوی غذای رستوران
    خود را به صورت منطقی و با قراردادن دسته‎‌بندی‌های صحیح همچون پیش غذا، غذای اصلی، دسر و غیره تقسیم کنید. چیدمان غذاها با گروه‌های منطقی می‌تواند به مشتریان کمک کند تا به سادگی از پیش غذاها شروع  و به ترتیب موارد مورد نیاز خود را سفارش دهند.
  3. از تصاویر غذاها کم‌تر در منوی خود استفاده کنید:
    به طور کلی از تصاویر غذاها در آگهی‌ ناخواسته برای مشتریان ناخوشایند هست. می‌توانید از تصاویر غذاهای خود به صورت حرفه‌ای و باکیفیت بالا استفاده کنید. با تمام این تفاسیر بهتر است کیفیت غذا را به تخیل مشتری خود بسپارید، زیرا عکاسی از غذاها برای همه جذابیت ندارد و ممکن است تصور مشتری را عوض کند.
  4. استفاده از تایپوگرافی مناسب در منو:
    تایپوگرافی می‌تواند با برند رستوران ارتباط مستقیمی داشته باشد و منجر به ایجاد یک منوی خوانا شود. انتخاب نوع فونت در منوی رستوران به انداره فونت، رنگ فونت و غیره بستگی داشته و  می‌تواند قرارگیری آنها با فاصله‌ای منطقی کمک کند تا چشم خسته نشده و به راحتی موارد را بررسی کنند. یادتان باشد که بهتر است بیش از یک نوع فونت را انتخاب کنید زیرا این کار به تشخیص نام‌ها و توضیحات آیتم‌های منو کمک می‌کند و می‌تواند با سهولت بیشتر به بررسی موارد مختلف موجود در منو بپردازد.
  5. از رنگ‌های مناسب برای طراحی منوی رستوران استفاده کنید:
    رنگ‌های موجود در منو را براساس مخاطب هدف خود و موضوع رستوران‌تان انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های مختلف می‌تواند تاثیرات روانی متفاوتی را برای بیننده به همراه داشته باشد. پس یادتان باشد که انتخاب رنگ‌های مناسب برای طرح منوی رستوران می‌تواند علاوه بر تاثیر بر روی مشتری، حال و هوای رستوران و جلب توجه به برخی غذاها را ساده‌تر سازد. به عنوان مثال غذاهای مکزیکی غذاهای تندی هستند به همین دلیل در طراحی بیشتر منوهای این نوع رستوران‌ها از رنگ‌های گرم استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : انواع منو رستوران چیست؟