سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی منو کافی شاپ

مراحل طراحی منو کافی شاپ

این روزها افراد زیادی به دنبال راه اندازی یک کافی شاپ خوب برای خود هستند. آن‌ها در یکی از مراحل این کار باید نسبت به طراحی یک منوی خوب و در دسترس قرار دادن آن به مردم اقدام نمایند. البته حتی آن دسته از افرادی که اکنون یک کافی شاپ دارند هم می‌توانند تغییراتی را در منوی خود اعمال کنند. به همین منظور، در این مقاله سعی داریم تا در مورد طراحی منو کافی شاپ با هم صحبت داشته باشیم. چنان چه شما نیز چنین خواسته‌ای دارید، تا انتها همراهمان باشید.

بیشتر بخوانید : ویژگی های منوی کافه خوب

  1.  الگوهای مختلف

    شما در ابتدای راه خود هستید و بی شک تجربه چندانی هم در طراحی منو کافی شاپ ندارید. از این رو، یک پیشنهاد خوب برایتان داریم و آن هم این است که به سراغ منوهای موجود در دیگر کافی شاپ‌ها بروید. سعی کنید که کافی شاپ‌های سرشناس و موفق را در اولویت قرار دهید و ببینید که از چه الگوهایی استفاده کرده‌اند.
    همچنین سر وقت کافی شاپ‌هایی که مشتریان زیادی ندارند نیز بروید و توجه داشته باشید که از الگوهای آن‌ها تا حد امکان پیروی نکنید. با همین استراتژی ساده می‌توانید تا حد زیادی به هدفتان دست پیدا کنید.

  2.  بخش های مختلف برای منو

    استراتژی بعدی نیز این است که منوی خود را به چند بخش تقسیم کنید. همه کافی شاپ‌ها، غذاهای متفاوتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. از این تنوع می‌توان به غذاهای اصلی، سالادها، سایر دسرها و نوشیدنی‌ها اشاره داشت که هر یک می‌توانند مورد انتخاب مشتریان قرار گیرند. چنان چه شما آن‌ها را در منوی خود، در دسته‌های جداگانه قرار ندهید، سردرگمی مشتریان را در پی خواهتد داشت. این گونه است که رفته رفته افراد را در کافی‌شاپ خود از دست خواهید داد.

  3. استفاده از تصاویر؛ یک ایده جالب

    این روزها کافیشاپ‌های زیادی هستند که در کنار نام غذاها، تصاویر آن‌ها را هم در منو درج می‌کنند. برخی از غذاها هستند که بسیاری از مردم ما در مورد آن‌ها آگاهی ندارند. از این رو و با قرار دادن تصاویر، می‌توانید آن‌ها را بیش از پیش در انتخابشان راهنمایی کنید.
    ضمن این که مطالعات نشان می‌دهد که نشان دادن نتیجه کارها می‌تواند تمایل افراد را در انجام آن امور بیشتر کند. حال زمانی که شما نتیجه غذاها را در منوی خود قرار می‌دهید و نیز از تصاویر جذاب و با کیفیت استفاده می‌کنید، ولع مشتریان برای خوردن آن غذاها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
    همچنین اگر کافی‌شاپ شما در قسمت خوبی از شهر باشد، ممکن است گردشگرهایی از دیگر استان‌ها و یا حتی کشورها به آن جا بیایند و بخواهند که لحظاتی جذاب را در کنار دوستان و آشنایان خود داشته باشند. مطمئنا گردشگران کمترین اطلاعات را در مورد غذاهای محلی دارند. پس یا می‌توان تصاویر را برای غذاها در نظر داشت، و یا این که به توضیح در مورد برخی از غذاهای پیچیده بپردازید.

  4.  تاکید کمی بر روی قیمت

    این که شما برای هر یک از غذاها از قیمت استفاده می‌کنید و آن را در منو درج می‌کنید، اتفاقا امر خوبی است. این به مشتریان کمک می‌کند که اعتماد بیشتری به شما داشته باشند و دفعات بعدی را هم به کافی‌شاپ شما سر بزنند. البته حواستان باشد که این قیمت به هیچ عنوان نباید با فونت درشت نوشته شود. انجام این کار باعث می‌شود که مشتریان تصور داشته باشند شما فرد پول پرستی هستید و صرفا به این قضیه فکر می‌کنید. سعی کنید اندازه متن مربوط به قیمت‌ها، برابر یا مقداری کوچک‌تر از اندازه متن و نام غذاها باشد.

  5.  قاب منوی

    اگر منوی شما تنها از یک صفحه تشکیل شده است، می‌توانید قاب و یا چهارچوبی را هم برای آن طراحی نمایید. این گونه است که منوی شکیل‌تری در اختیار شما خواهد بود. با وجود این که هر چه یک منو ساده‌تر باشد، بهتر است، اما این مورد را نباید از یاد ببرید.

  6.  استفاده از رنگ های مناسب

    یکی از مهم‌ترین نکات که متاسفانه صاحبان کافی‌شاپ زیادی در این زمینه مرتکب اشتباه می‌شوند، استفاده از رنگ‌های مناسب برای طراحی یک منو است. در وهله اول، از طراحی یک منو با چندین و چند رنگ جدا خودداری کنید. این کار ذهن مشتریان را تا حد زیادی خسته خواهد کرد.
    همچنین به یاد داشته باشید که در به کار بردن منوی یک کافی‌شاپ باید از علم روانشناسی استفاده کنید. برای نمونه، رنگ قرمز می‌تواند در افزایش اشتهای افراد تاثیر گذار باشد. توصیه ما این است که مطالعاتی در مورد روانشناسی رنگ‌ها در گوگل داشته باشید تا به اطلاعات بیشتری در این زمینه پی ببرید. سپس با توجه به نوع مشتریان و سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید به بهترین رنگ‌ها برای منو کافی‌شاپ خود برسید.

  7.  منو چند صفحه باشد؟

    یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از صاحبان کافی شاپ‌ها در روزهای ابتدایی را درگیر می‌کند، این است که منو باید دارای چند صفحه باشد؟ در قدم اول، باید بدانید که هر چه تعداد صفحات منوی شما کمتر باشد، برای شما نیز بهتر خواهد بود. این کار باعث می‌شود تا مشتری در کمترین زمان ممکن به اطلاعات لازم و هدفی که می‌خواهد، دست پیدا کند. به غیر از آن، منو می‌تواند تا پنج صفحه و یا بیشتر نیز باشد که این به تعداد غذاها و شیوه طراحی منوی شما مربوط خواهد بود.
    حال اگر شرایط برای کافی‌شاپ شما متفاوت است، مثلا اگر غذاهایی مخصوص گیاه خواران و یا دیگر گروه‌ها در نظر دارید، می‌توانید صفحات جداگانه‌ای را برای آن‌ها تنظیم کنید تا احترام بیشتری نیز برایشان قائل شوید.

 

منبع